ترس از پرواز و بی خوابی

هواپیما به عنوان امن ترین و مطمئن ترین وسیله حمل و نقل شناخته شده است

ترکیب بی خوابی و استرس پرواز

 

اگر جزو افرادی هستید که سابقه بی خوابی دارید احتمالا بیخوابی با پرواز را تجربه کرده اید

از بستن چمدان تا تغییر ساعت جغرافیایی و استرس جاهای ناشناخته و حتی استرس خود پرواز و… همه باعث می شوند که کیفیت خواب شما افت کند.

برای کاهش استرس و بی خوابی پرواز، استفاده از روش های زیر مفید است:

 

  • بستن چمدانها از چند شب قبل از سفر
  • استفاده از ملاتونین برای تنظیم ساعت زیستی بعد از پرواز
  • تهیه چک لیست نگرانی ها و موارد استرس زا در سفر و رفع نگرانی ها
  • بسته بندی برای یک خواب خوب در هواپیما و هتل (صدا گیر و چشم بند و هدفون برای کتاب صوتی)
  • موسیقی آرامش بخش
  •  آوردن ملحفه شخصی به خواب بهتر شما کمک می کند. اگر عملی نیست ، روبالشتی خود را بیاورید.
  • شمع های معطر یا اسپری معطر می تواند باعث شود بوی اتاق هتل بیشتر شبیه خانه شود.
  • اسطوخودوس همچنین در بهبود کیفیت خواب ممکن است موثر باشد.
  • هنگام شام بیش از حد پرخوری نکنید ، زیرا شکم پر می تواند کیفیت خواب را مختل کند

برای درمان بی خوابی میتوانید از دوره آنلاین دکتر مصطفی امیری استفاده نمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد کاهش استرس قبل از پرواز نیز همین سایت را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.